Stap 4 Data Quality Management

De vierde stap bij het structureel aanpakken van Data Quality Management is Data Augmentation.

Wat is Data Augmentation?

Bij Data Augmentation wordt aan de hand van de vastgestelde kwaliteitseisen uw klantdata gecorrigeerd en verrijkt. Dataverrijking creëert extra inzicht. Dit gebeurt door additionele data, die niet direct gerelateerd is aan uw master data. In deze stap worden ook middelen, mensen en processen verder geoptimaliseerd, met als doel de kwaliteit van uw data voor de toekomst te borgen.

Data Augmentation maakt onderdeel uit van de DQM closed loop aanpak van Cendris.

Voor wie?

Speelt u met één of meer van onderstaande vragen? Dan raden we u zeker aan om contact met ons op te nemen:

  • Ik wil meer weten over mijn klanten. Hoe verrijk ik mijn klantdata?
  • Klantdata interpreteren, hoe doe ik dat?
  • Hoe segmenteer ik mijn klantdata? Welke segmentatiemethodes zijn er?
  • Op welke manier kan ik marktonderzoek doen?

Hoe werkt het?

Data Augmentation is de vierde stap die wij met u doorlopen als wij datakwaliteit structureel gaan verbeteren. Deze stap volgt op   Data Understanding (stap 1), Data Quality Design (stap 2) en Data Integration (stap 3).

Schematisch gezien komen in deze vierde stap de volgende zaken aan bod:

Data Quality Management. Stap 4 = Data Augmentation

Meer weten over Data Quality Management?

Benieuwd of het verbeteren van datakwaliteit toegevoegde waarde heeft voor uw organisatie?  Kies dan voor de DQM Scan van Cendris.

Wilt u meer weten over Data Quality Management in het algemeen of over Data Augmentation in het bijzonder? Neem dan contact met ons op.

Cendris op twitter